sâmbătă, 13 mai 2017

ramadan 6

Actiunile care anuleaza/nu anuleaza postul Cuvintele urate, bataia, folosirea violentei Infaptuirea acestor lucruri nu iti anuleaza postul, dar iti scad din rasplata, putin cate putin, cu cat faci mai multe lucruri rele. Trebuie sa cunosti ceea ce iti anuleaza postul si trebuie sa sti ce iti diminueaza din rasplata. Este la fel ca si cand o persoana tine post, nu bea, nu mananca, nu face nimic din ce ar putea sa ii anuleze postul, dar se uita la filme. Sta in fata ecranului si priveste filme…il intrebi: “ce faci?” “Pai incerc sa fac timpul sa treaca mai repede” tu tii post, nu ar trebui sa faci asta. Este un pacat, nu iti anuleaza postul, deoarece postul e pe partea asta, iar pacatele pe cealalata parte, dar iti dimineaza din rasplata pe care o vei primi, deci nu vei fi rasplatit 100%, poate 90%, 80% ,10% sau chiar 1 % pentru postul tau, dar postul tau iti va fi acceptat, dar nu esti in partea cea sigura. Apa in cavitatea bucala Daca o persoana posteste, in mod categoric trebuie sa se roage. Si daca trebuie sa te rogi, atunici trebuie sa faci wudu. Acum, una dintre actiunile obligatorii care trebuie facute in timpul ablutiunii este sa iti clatesti gura cu apa. Sa iti clatesti gura cu apa este considerat ca si cum ai bea apa? Nu, nu este deloc asa. Prin urmare poti face asta, de fapt este obligatoriu sa faci asta, numai ca trebuie sa fii atent sa nu inghiti deloc. Si daca iti clatesti gura in mod normal, nu vei inghiti nimic. Dar daca iti umpli gura cu apa, in mod inevitabil se vor scurge si cateva picaturi in interior si vei inghiti, iar asta nu este acceptabil.” Pasta de dinti Intrebare: "Este permis pentru o persoană care postește să folosească pastă de dinți?" Raspuns: Nu, dacă o să mănânce pasta de dinți, nu, nu este permis, pentru că îi va întrerupe postul, dar dacă vrei să îți periezi dinții cu pastă asigurându-te că nu ajunge nimic în stomac, este ok. Trebuie să vă reamintesc că mirosul gurii se schimbă după cinci sau sașe ore de nemâncat. Acest miros poate că deranjează, este vorba de miros, vreau să miros bine, nu vreau să îmi pup soția mirosind , nu vreau să fac ceva care ar putea-o îndepărta, normal, dar vreau să vă reamintesc că despre acest miros există un hadith. Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus că acest miros Khalufus-Sa'im, mirosul produs de la nemâncat, cauzat de post, este mai bun la Allaah decât mireasma de mosc. Nu există motiv pentru tine să încerci să îl acoperi, dar dacă dorești asta, este ok, folosind periuța, miswakul, care este o plantă pe care o găsim în pământ, are caracteristici, efecte, fantastice și nemaipomenite, care vindecă cariile, ajută gingiile, dentiștii toți știu despre miswak, este inamicul numărul unu al dentiștilor. De aceea musulmanii care îl folosesc nu au nevoie de dentiști, și de asta dentiștilor nu le place. Dar, am glumit, musulmanii dentiști îl folosesc cu toții, unii cred că miswakul nu poate fi folosit înainte de apus, cu 3-4 ore, de ce? Pentru că dacă acest miros este mai plăcut la Allah decât mireasma moscului, atunci ar trebui să-l păstrăm, deci ar trebui să-l sporim, să-l facem încât să devină insuportabil pentru ceilalți. Nu, nu este cazul. Mirosul rezultă dintr-un act de adorare, și pentru că este rezultatul unui act de adorare Lui Allah Subhana wa Ta 'Ala îi place mai mult decât mireasma de mosc. Dar din contră, trebuie să curățați, să periați dinții, Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) obișnuia să facă asta în perioada postului mai mult decât în orice alte situații, și obișnuia să o facă înainte de rugăciune, după abluțiune, este ceva din Sunnah sa. Mancarea, bautura si relatiile sexuale Am spus ca daca mananci sau inghiti ceva care nu este neaparat mancare , atunci postul tau este anulat. Deci daca cineva inghite o pastila, un medicament, sau o bucata mica de piatra, atunci postul sau devine nul. In ceea ce priveste relatiile sexuale in timpul zilei de Ramadan, sa stiti ca acesta este un pacat mare. De aceea dintre toate lucrurile care anuleaza postul Profetul (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) a dat o ispasire cu privire la acest pacat si anume ca daca cineva are relatii intime cu sotia sa in mod intentionat, in primul rand trebuie sa elibereze un sclav, iar daca nu are un sclav (cum e cazul in zilele noastre) atunci poate sa treaca la urmatoarea optiune si anume sa tina post 60 zile (adica 2 luni) consecutiv si daca nu poate sa faca nici asta atunci a 3-a optiune si ultima e sa hraneasca 60 de oameni saraci. Ce se intampla daca nici acest lucru nu il poate face, care este a 4-a optiune? Nu este o a 4-a optiune, daca nu are un sclav pe care sa-l elibereze, daca nu poate posti 60 zile (2 luni) consecutiv si daca nu poate hrani 60 de saraci, atunci nu poate face nimic decat sa-l roage pe Allah sa-l ierte si sa se caiasca pentru acea zi in care a intrerupt postul din cauza relatie intime pe care a avut-o cu sotia sa. Eliminarea spermei fara a avea o relatie intima (sexuala) de asemenea anuleaza postul, dar nu trebuie sa platesti acel pret deoarece este ca si atunci cand ai mancat ceva sau ai baut, deci eliminarea spermei fara a intretine relatii intime anuleaza postul, dar fara sa platesti unul din cele 3 lucruri pe care le-am mentionat mai devreme. Menstruatia si sangerarea de dupa nastere Aceasta sangerare pe care o are femeia, este un lucru natural, este un lucru pe care Allah l-a pus asupra lor, deci este un lucru absolut normal nu trebuie sa se rusineze sau sa fie suparata din acest motiv ca in cazul mamei Aisha, sotia Profetului (pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra lui) cand a intrat o data in casa si a gasit-o plangand si stia ca plange fie de rusine fie ca era suparata sau geva de genul asta asa ca i-a spus: “Care e problema? Ti-a venit menstruatia? Si ea a spus: Da, asa ca i-a spus incercand sa o linisteasca ca e ceva normal Allah Atotputernicul a pus asta pentru toate femeile deci e ceva normal, natural, nu e nimic de care sa-ti fie rusine cum am vazut in unele locuri.” Oricand femeia este la menstruatie sau are o sangerare post natala, ea este obligata sa intrerupa postul, nu ii este permis sa posteasca. Chiar daca tine post, daca ea zice: eu sunt puternica, eu pot, eu nu vreau sa intrerup postul, eu vreau sa tin post impreuna cu ceilalti, acest lucru nu ii este permis, chiar daca face acest lucru nu ii este acceptat si pe langa asta ea devine pacatoasa si va fi pedepsita daca continua. Deoarece i s-a spus sa nu faca asta. Lichidul seminal, sperma, care curge in timpul somnului Eliminarea spermei poate avea loc in mod intentionat sau neintentionat. Deci daca cineva elimina sperma in mod intentionat,este constient de ceea ce face fie ca o face masturbandu-se, fie ca o face prin oricare alta metoda care duce la eliminarea ei, atunci acest lucru duce la anularea postului sau si el trebuie sa recupereze acea zi de post. Dar daca eliminarea a fost neintentionata, de exemplu in timpul somnului, atunci nu exista intentie si nu are posibilitatea sa aleaga, deci acest lucru nu ii anuleaza postul. Exista si cazuri in care sperma este eliminata chiar daca omul respectiv este treaz si nu o face intentionat acest lucru datorandu-se in acest caz unei boli,concluzia este ca orice iese afara fara vointa ta nu iti anuleaza postul. Iti anuleaza postul orice faci intentionat, orice lucru care implica o actiune din partea ta care duce la eliminarea spermei si atunci va trebui sa refaci acea zi de post.” Intrebare: “Ati vorbit despre o boala care duce la eliminarea involuntara de sperma, dar daca este intentionat se plateste cumva?” Raspuns: “Am vorbit despre acest lucru putin mai devreme, daca nu este cu intentie, daca este vorba despre o boala atunci acest lucru nu iti anuleaza postul, deci trebui sa continui sa tii post. Dar asta ne duce la cealalta parte a intrebarii;ce se intampla daca exista intentia, daca cineva face asta intentionat. Ok, cand recupereaza acea zi plateste el ceva? Nu, nu plateste nimic. Singura data cand platesti pt acea zi este atunci cand ai relatii sexuale,atunci eliberezi un sclav sau postesti 60 zile consecutiv sau hranesti 60 de saraci.” Am vorbit despre lucrurile la care invatatii au cazut de acord ca anuleaza ziua de post. Si am mentionat care sunt acestea: mancarea, bautura, relatiile sexuale si eliminarea intentionata a spermei, avem menstruatia, sangerarea postnatala, apostazia si avem la sfarsit voma produsa intentionat. Acum daca unul din aceste lucruri ti se intampla nu inseamna ca imediat iti anuleaza ziua de post. Invatatii zic ca trebuie sa faci 3 lucruri pt ca postul tau sa fie anulat: 1. sa il faci constient, adica sa stii ca acel lucru pe care il faci iti anuleaza ziua de post; 2. trebuie sa vrei sa il faci, adica daca cineva te forteaza sa faci acel lucru atunci postul tau nu se anuleaza; 3. sa iti aduci aminte ca acel lucru este interzis pentru tine, daca mananci, daca bei si ai uitat ca tii post atunci postul tau este acceptat si e corect si nu ai nimic pt ce sa iti faci griji; De unde au venit invatatii cu aceste idei? Le-au luat dintr-un hadith in care Profetul (salla Allahu alaihi wa salam) a spus ca Allah i-a dat un dar special. A spus ca: „Allah a iertat Ummah (comunitatea) mea, a iertat poporul meu, a iertat pe cei care ma urmeaza pentru mine (de dragul Profetului salla Allahu alaihi wa sallam) pentru orice lucru il fac din greseala sau pentru ca au uitat sau au fost fortati sa il faca”. Si daca tu esti fortat sa faci ceva, atunci Allah nu te va intreba despre acel lucru, iar in aceasta privinta trebuie sa ai mare grija. De exemplu daca cineva te ameninta cu o arma sa divortezi de sotia ta, atunci divorteaza, depinde de ceea ce ai in sufle. Deci el te forteaza, asa ca poti divorta si dupa ce pleaca e ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Divortul nu este acceptat deoarece nu a fost facut intentionat, ai fost fortat sa o faci. Si acelasi lucru se intampla si daca socrul tau vine cu toata familia lui si te obliga sa faci asta, poti sa o faci deoarece ei fac presiuni asupra ta, deoarece ei te forteaza dar acest lucru nu este valabil. La fel si daca cineva te obliga sa dai bani, sa dai un cadou atunci acest lucru nu este permis pentru el si nu vei fi rasplatit daca esti fortat sa faci acel lucru. Dar daca esti obligat, fortat sa faci un pacat atunci nu trebuie sa-l faci. De exemplu daca cineva te ameninta cu o arma si iti va spune sa omori o persona, iar tu te vei intreba: „daca nu il omor voi fi omorat, deci sunt in pericol deci trebuie sa il omor pe acest om si apoi vei mai omori inca o suta, doua sute” atunci mori inca de la inceput si nimeni nu va mai fi omorat, mori si nu mai fa rau nimanui. Daca cineva te forteaza sa faci rau altei persoane, atunci nu trebuie sa faci asta, pentru ca daca o faci esti pacatos si vei raspunde pentru fapta ta. Dar daca ceva care nu face rau altor oameni, ca de exemplu divortul de sotia ta nu este socotit, este considerat ca si cum nu s-ar fi intamplat. De exemplu daca cineva te forteaza sa mananci, daca cineva face presiuni asupra ta, te ameninta ca daca nu mananci, daca nu iti intrerupi postul, iti voi face asta si asta. Daca cineva sta de exemply pe un pod si ameninta ca se arunca, ca se sinucide daca nu iti intrerupi postul o va face, atunci intrerupe-ti postul. Daca ai mancat si el se afla in siguranta sau reusesti sa-l imobilizezi si il bagi intr-o masina, iar viata sa nu mai este amenintata, atunci poti sa-ti continui postul, iar ceea ce ai mancat nu iti afecteaza postul. Dar daca mananci intentionat, pe motiv ca trebuie sa faci ceva: de exemplu daca te afli pe plaja si vezi pe cineva care se inneaca si nu e nimeni care sa-l salveze in afara de tine, dar tu tii post si stii ca daca incerci sa-l salvezi nu vei putea ajunge nici la jumatatea drumului si te-ai putea inneca si tu, atunci crezi ca trebui sa mananci ceva , o acadea sau sa bei ceva ca sa prinzi forta sa-ti dea putere ca sa-l salvezi. Alt exemplu: daca lucrezi ca si pompier si este un incendiu de proportii si trebuie sa mergi sa il stingi, dar tii post si esti expus la acea caldura, la fumul toxic, lucruri care iti fac rau si nu iti vei putea face treaba asa cum trebuie, iar asta le poate face rau tie si altor persoane atunci trebuie sa mananci, trebuie sa bei, dar nu esti fortat sa o faci, o faci intentionat, de aceea trebuie sa recuperezi acea zi. Cu toate ca nu este nici un pacat, cu toate ca nu esti pacatos din contra vei fi rasplatit de Allah pentru aceasta fapta buna. Dar va trebui sa recuperezi acea zi. Deci acestea sunt cele trei lucruri pe care trebuie sa le aveti in vedere cand anulati postul si pentru care veti da socoteala: daca vreti, daca va amintiti si daca stiti ca acest lucru va anuleaza postul. Daca stiti toate acestea atunci postul vostru este anulat si trebuie sa recuperati acea zi. Comiterea unui pacat dupa ce postul a fost rupt Sunt 3 tipuri de persoane care postesc in timpul zilei, se supun legilor, se roaga la moschee, etc. dar imediat dupa apusul soarelui, cand isi rup postul, se intorc la viata normal. Probabil cam merg la discoteca, la cluburi de noapte, comit adulter, isi suna prietenele sau orice altceva. Aceasta este un lucru separat, postul este diferit de celelalte lucruri, de pacate. Deci postul tau va fi acceptat. Problema insa este alta, in ce masura va fi acceptat postul? Intreba-te : “este in masura de 100%, de 20%, de 5% sau macar 1%”? Ca musulman este acceptat postul tau si te afli inca in limitele Islamului. Pentru ca ai indeplinit ordinul lui Allah si postesti luna Ramadan. Dar pacatele iti vor reduce din ziua in care ai postit. Dar postul tau este acceptat. Numai ca nu imi pot imagina, cum o persoana poate sa tina post intreaga zi, sa se abtina de la mancat si de la baut, de la fumat si de la alte lucruri care iti pot anula postul si dupa asta isi suna prietena pentru o intalnire, sau sa mearga la discoteca sau face rezervari la un restaurant si asa mai departe stiind ca acestea sunt pacate majore si ca Allah, il priveste. Nu pot sa inteleg numai ca din pacate sunt oameni care sunt atat de departe de Allah. Si cred ca aceste sunt doar niste lucruri pe care le faci sau nu, asa ca mi-am facut partea mea de obligatie, restul este al meu. Mancatul din greseala in timpul postului Daca cineva mananca sau bea din greseala Allah nu te pedepseste pentru ca gresesti. Allah este asa de iertator... credeti ca Allah are un bat in mana gata sa bata pe oricine greseste? Nu. Sau vrea sa arunce pe toata lumea in Iad? Nu, Allah este asa de iertator incat as putea sa petrece ore si ore intregi spunandu-va cat este de iertator. Daca va uitati la viata voastra veti vedea diferite modalitati si forme ale milei Lui asupra voastra, acum, astazi. Allah subhana wa Ta’ala este iertator, daca faci o greseala te iarta, daca faci un lucru fara intentie nu te va pedepsi pentru asta pentru ca nu ai avut intentia de a il face si Allah iarta lucrurile pe care le faci fara intentie. Daca cineva doarme si in timpul somnului se trezeste intr-un cosmar si nu este constient de ceea ce face si blesteama pe Allah...aceasta este o blasfemie... omul este adormit este in mijlocul unui cosmar si face asta... il condamnam pentru asta? Nu. Allah il va trage la raspundere pentru asta? Nu. Nu este constient de ceea ce spune, este adormit. Deci daca mananci sau bei sau comiti unul din actele care anuleaza postul, daca faci asta neintentionat, Allah cel Preaslavit nu te va pedepsi pentru asta. Postul meu in acest caz e corect? Stiu Allah nu ma va pedepsi pentru asta, dar intrebarea este o sa continui sa postesc? Am facut o greseala am mancat o farfurie intreaga de friptura si cativa hamburgeri si am baut trei pahare mari de Cola, dar am uitat. Deci sa continui postul meu sau nu va fii acceptat? Nu, postul va fii acceptat, nu conteaza cat de mult ai mancat fiindca Allah ti-a dat sa mananci, Allah te-a hranit , este un cadou de la Allah. Acest lucru ne aduce la o alta intrebare, daca vad pe cineva mancand si stiu ca este in post ar trebui sa spun ...norocosul, hai sa il las sa termine...sau ar trebui sa il opresc? Nu, ar trebui sa il opresc. In aceeasi maniera, daca o femeie este la menstruatie si devine curata, sangele incetand sa mai curga pana la ivirea zorilor, si ea vede secretia alba Acesta este un semn ca este curata, ele au aceasta secretie alba numita Al qa satul baita si daca o vede cu un minut sau o secunda inainte de ivirea zorilor, atunci ea este in situatia de a tine post si ea trebuie sa posteasca. Pentru ca acum ea indeplineste toate conditiile necesare pentru a posti. Dar aceasta nu inseamna ca se poate ruga pentru ca nu a facut ghusl. Dar aceasta deja este alta problema. De asemenea, daca o femeie este curata, nu este la menstruatie si cu o secunda sau doua inainte de a-si intrerupe postul ii vine menstruatia, atunci automat acea zi este anulata ca si zi de post. Deoarece indeplineste una dintre conditiile care anuleaza postul. Desi este vorba doar de un minut sau o secunda. Dar aceasta inseamna ca nu a postit o zi intreaga si de aceea ea trebuie sa recupereze acea zi." Cand o persoana imbratiseaza islamul, trebuie sa recupereze toate rugaciunile pe care le-a pierdut inainte de a accepta islamul? Atunci cand o persoana accepta islamul, trebuie sa recupereze toate rugaciunile pe care le-a pierdut inainte de aceasta perioada ? Raspunsul este nu, nu trebuie. Vedeti, cand nu era musulman, el nu facea nimic din ceea ce face un musulman. Dar, in momentul in care s-a convertit la islam, pentru el incepe o noua perioada, este o noua pagina. De aceea, noi incurajam oamenii care au facut lucruri rele in viata lor si care nu sunt musulmani, sa se converteasca la islam, sa deschida o noua pagina. Este foarte simplu, chiar daca acea persoana a omorat oameni, a violat, a furat, a facut evaziune fiscala sau oricare alt lucru rau, in momentul in care spune shahada si accepta islamul ca si religia sa precum si modul sau de viata, el devine musulman si tot ceea ce a facut rau inainte de a se converti la islam este sters, este iertat. Si unii invatati spun ca nu numai ca sunt sterse, ci chiar ca sunt transformate in fapte bune. Deci daca ai facut 10 miloane de fapte rele, ele se vor transforma in 10 milioane de fapte bune instantaneu Acest criteriu se aplica si pentru un musulman care nu obisnuia sa faca salat si acum face rugaciunea ? Daca un musulman nu se ruga, atunci el nu este musulman. Si in momentul in care decide sa se roage, atunci el devine musulman. Dar daca privesti si in alt mod, daca spui ca o persoana care era un musulman devotat si, dintr-o data, devine nemusulman, prin renuntarea la religia sa, aceasta insemnand ca ia in deradere islamul sau ca isi schimba religia si devine crestin, iar dupa un an sau doi descopera ca noua religie nu este adevarul, si se intoarce la islam (lucru care s-a mai intamplat inainte). In aceasta perioada de tranzitie de un an sau doi, el nu a postit, nu a facut salat. Il intrebam despre aceste omisiuni ? Nu. Pentru ca acea perioada de tranzitie a sters tot ce a fost inainte de ea. Si exista si un verdict autentic unanim acceptat de catre invatati conform caruia, daca cineva face un act de apostazei si devine nemusulman si apoi se reintoarce la islam, acea persoana incepe de la zero. Chiar si pelerinajul (hajj) facut in perioada anterioara este anulat. El trebuie facut iarasi, din moment ce o noua pagina a fost deschisa. Acesta este un subiect de discutii printre invatati. Dar pentru siguranta, pelerinajul trebuie facut din nou. Daca o persoana care este musulman devotat abandoneaza rugaciunea, atunci in secunda urmatoare dupa ce abandoneaza rugaciunea, in mod clar el nu mai este musulman. Daca insa se reintoarce la islam si face rugaciunile obligatorii, atunci el nu trebuie sa mai recupereze ceea ce a pierdut in perioada cat a fost nemusulman, tocmai pentru ca profetul (salla Allahu alaihi wa salam) ne-a spus ca, pentru a recupera rugaciunea trebuie sa ai unul din urmatoarele doua motive: fie ai dormit, fie ai uitat. Deci daca esti antrenat in munca de zi cu zi si adhanul urmeaza intr-un minut sau doua, iar tu continui sa faci acele lucruri sa suni, sa aranjezi intalniri etc, tu de fapt ai intentia de a te ruga, dar ai uitat si, dintr-o data, se aude a doua chemare la rugaciune sau dintr-o data iti aduci aminte ca nu te-ai rugat salat al dhuhr decat in momentul cand ajungi seara acasa sau in dimineata urmatoare atunci momentul in care iti amintesti, tu trebuie sa faci rugaciunea uitata. Acesta este singura cale prin care iti poti ispasi aceasta gresala. Daca ai dormit si nu ai facut o anumita rugaciune dintre cele obligatorii, in momentul in care trezesti trebuie sa o faci. Si doar acestea sunt cele doua motive pentru a recupera rugaciunea. Exista si un al treilea motiv care se datoreaza luptei. Daca esti intr-o lupta si faci jihad si este timpul de rugaciune dar tu lupti si nu poti sa te rupi 10-15 secunde pentru a te ruga, atunci invatatii spun ca poti amana rugaciunea. In momentul in care focul inceteaza, indeplinesti rugaciunea. Dar, intorcandu-ne la intrebarea ta, daca o persoana se converteste la islam incepe totul de la zero; nu trebuie sa recupereze nici postul nici rugaciunea pentru ca in acea perioada de dinainte el nu era musulman. In aceeasi maniera, o persoana care a fost un musulman devotat, dar care se razgandeste, comite un act de apostazie si apoi se reintoarce la islam, atunci el are un nou inceput. Deci el nu trebuie sa recupereze postul sau rugaciunile pierdute in decursul acelei perioade." Cred ca am discutat despre toate lucrurile care anuleaza postul, lucruri asupra carora invatatii au fost de acord. Totusi sunt anumite lucruri asupra carora invatatii nu sunt de acord daca anuleaza postul sau nu. Conturul de ochi, in araba kuhul, este ceva ce unele persoane il aplica la ochi, este de culoare neagra si infrumuseteaza ochii. La inceputurile Islamului arabii si Musulmanii il foloseau, atat barbati cat si femei. Nu este ceva doar pentru femei, dar ne este cerut sa il folosim, inclusiv barbatii, pentru ca face vederea mai buna si pentru ca este foarte sanatos sa il aplicam la ochi. In zilele noastre, poate ca barbatii nu il mai folosesc, dar daca il folosesc nu ar trebui sa fim surprinsi atunci cand vedem pe cineva purtand. Vorbesc despre conturul de ochi, nu de rimel sau machiaj. Nu ne asteptam ca un barbat sa poarte astfel de lucruri. Dar coturul de ochi, folosirea unei substante numite kuhul facuta din anumite tipuri de roci, care sunt zdorbite pana cand praful poate fi aplicat la ochi. Unii invatati sustin ca iti anuleaza postul. De asemenea mai spun ca daca folosesti picaturi oftalmologice sau picaturi otice si le simti gustul in gat, atunci acestea iti anuleaza postul. Acestea sunt subiecte de disputa intre invatati. Dar cel mai autentic verdict legat de acest subiect este ca nu iti anuleaza postul. Postul nu se anuleaza daca simti gustul a ceva in gat. Folosirea cremei de corp Unii invatati merg putin mai departe, ei spun ca daca iti aplici niste crema pe picioare si ii simti gustul in gat, piciorul tau e asa de aproape de gat, asta este prea exagerat. Dar au spus acest lucru, au scris in cartile lor. Poate noi nu ne putem imagina asta, dar ei au scris despre asta in cartile lor. Ipotetic vorbind, sa presupunem ca o persoana ii simte gustul in gat, asta nu iti anuleaza postul. De ce? Pentru ca piciorul, urechile si ochii nu sunt pasaje normale catre stomacul tau. De aceea, orice folosesti, picaturi de ochi, picaturi otice, acestea nu iti anuleaza postul. Picaturile oftalmologice, nazale si otice Picaturile de ochi, picaturi otice, acestea nu iti anuleaza postul. Totusi avem o exceptie, daca folosim picaturi nazale, atunci postul tau va fi anulat. De ce? Pentru ca nasul este un pasaj normal catre stomac. De aceea, daca inhalezi apa, ea va ajunge in stomacul tau si de aceea Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus in hadith-ul lui Laqeet ibn Sabura, i-a spus: inspira apa pana la capatul narilor cat de mult poti, in timp ce faci wudhu (ablutiune) exceptie atunci cand ti post. El i-a spus: daca ti post nu fa asa, nu inhala apa, nu inhala apa pana la capatul narilor tale daca ti post, pentru ca atunci exista posibilitatea ca apa sa ajunga in stomacul tau, iar atunci postul tau va fi anulat. De aici stim lucrurile care nu iti anuleaza postul: picaturile oftalmologice, picaturile otice, conturul de ochi, toate acestea sunt permise a fi folosite in timp ce ti post. Aplicarea machiajului Unul dintre frati a intrebat despre machiaj, daca o femeie foloseste machiaj, sau foloseste machiaj in timpul lunii Ramadan. Este un lucru normal, desi am motivele mele personale, doar personale, nu imi place machiajul. Vedeti, o femeie este frumoasa in modul in care Allah a creat-o. Ea nu are nevoie de aceste lucruri exterioare pentru a arata mai frumoasa. Poate are nevoie de cateva retusuri, ca de exemplu contur la ochi, ceva ce este normal si este folosit de toti, atunci si femeile il folosesc. Ele trebuie sa poarta aur si bijuterii, sa se imbrace frumos. Dar modul in care femeile se machiaza astazi deviaza de la lucurile natural, ca de exemplu tonele de machiaj pe care il pun pe fata, te trezesti cu o creatura din spatiu. In Islam, iar asta este atat pentru barbati cat si pentru femei, si ii sfatuim pe toti: nu este Islamic sa ne lasam unghiile mari. Si asta este ciudat pentru ca unghiile, daca le lasi lungi se rup, se aduna mizerii sub ele, microbi si alte mizerii. Asa ca Islamul ne spune: sa nu ne crestem unghiile, ci sa le taiem. Trebuie sa iti dai unghiile. Dar totusi, unii oameni, chiar si barbatii, poti gasi un barbat cu o unghie mare si asta doar la un deget. Si pentru ce o foloseste? Poate sa isi ajute sotia la curatat legume sau la taiat. Este folosita pentru a se scarpina. Este foarte ciudat. Iar daca cineva ii strange mana, el i-ar strange mana de parca ar fi un extraterestru, tinand un deget departe, deoarece unghia este pre mare si nu ar vrea sa o loveasca. Pentru barbati nu este deloc acceptabil. Pentru femei, multe musulmane cred ca este un semn de frumusete. Astazi te trezesti cu o femeie care are unghiile asa de mari precum animalele; precum pradatoarele gata sa sara pe tine si sa te manance si arata de parca ar vrea sa manance barbati. Mai mult isi vopsesc unghiile rosii, de culoarea sangelui, de parca au prins prada si au si mancat-o. Si ele cred ca este un semn de frumusete. In Islam este interzis atat pentru femei cat si pentru barbati sa isi lase unghiile lungi. Este ceva normal. Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: sunt 10 lucruri care sunt normale, iar taiatul unghiilor este unul dintre acestea. Deci nu este permis, desi multe femei fac acest lucru. Si multe femei folosesc tone de machiaj. Stiti, isi pun culori mov, roz, culoare rosie in obraji si pudra si este un proces lung care dureaza o ora sau doua doar pentru a purta machiaj. Iar daca te duci la o nunta sau la o petrecere, ele isi vor petrece mult timp si multi bani doar pentru a-si aplica acest machiaj si pentru a-si araja parul. Este haram (interzis)? As spune ca este doar parerea mea personala. Am motivele mele sa nu imi placa. Cred ca o femeie este frumoasa naturala, a fi ea insasi. Dar daca o femeie incearca sa imite, sa copieze un model, nu ar mai fi ea insasi. Si in momentul in care ma uit la ea, nu ma voi uita la o anumita musulmana ci la diferentele dintre ea si acel model pe care ea incerca sa il imite. Si cu siguranta nu imi va placea, ci imi va placea cealalata pentru ca este mai perfecta decat ea. Dar daca ea este naturala, iar frumusetea vine din interior, din Islam, din bunatatea ei, din dragostea ei pentru sotul ei, atunci ea este cea mai frumoasa femeie de pe pamant in ochii mei. Si mi-ar placea aceasta femeie, nu cealalta, care exagereaza pentru a arata ca altcineva. In orice caz machiajul nu anuleaza postul. Daca o femeie se machiaza, este in regula si nu are nici o legatura cu mancatul, bautul si lucrurile care iti anuleaza postul. Ventuzarea prin taiere De asemenea sunt multi invatati care au opinii diferite in ceea ce priveste ventuzarea prin taiere. Ce inseamna ventuzarea prin taiere? Ventuzarea prin taiere este ceva ce vine din Arabia si cred ca este practicata si altundeva. Este o practica foarte sanatoasa, desi suna foarte ciudat pentru cei care nu o cunosc. Ventuzarea prin taiere inseamna facerea unor rani micute in spatele gatului, pe spate sau pe umeri. Iar sangele care este strans, sangele care este negru la culoare, care este diferit in culoare, iar atunci sangele bun va iesi afara prin acele rani. Din momentul in care il extragi, acest sange, care este foarte putin, nu va speriati, este doar putin. Aceasta are consecințe foarte sănătoase: ajută la vedere, la memorie, nu faci asta des, o faci o dată sau de două ori pe an, dar trebuie să o faci în conformitate cu Sunnah, sunt anumite zile cu privire la lunile lunare, trebuie să acorzi atenție anumitor zile speciale din timpul săptămânii, sunt zile în care nu trebuie să o faci, sunt câteva aspecte care guvernează acest subiect. Sunt două hadith-uri care ne vorbesc despre acest subiect și de aceea învățații au opinii diferite cu privire la ventuzare, dacă anulează sau nu postul. Unul din hadith-uri este narat de Shaddad Ibn Aus (Allah să fie mulțumit de el) care a relatat că profetul (sallalla Allahu alaihi wa sallam) a spus: „Cel ce ventuzează și cel ce este ventuzat”, vedeți, este nevoie de două persoane, una care efectuează ventuzarea, și cealaltă care este pacientul ce a fost ventuzat, deci ”cel care ventuzează și cel care a fost ventuzat au întrerupt postul.” Acest hadith este autentic și profetul (sallalla Allahu alaihi wa sallam) a spus despre ambii că au întrerupt (au rupt) postul, deci este anulat. Și totuși, există un alt hadith narat de Ibn Abas (Allah să fie mulțumit de el) și de tatăl său, numele său este Abdullah Ibn Abas, deci de obicei se ignoră primul nume și vor spune Ibn Abas, fiul lui Abas, și Abdullah este vărul, iar Abas este unchiul profetului, (sallalla Allahu alaihi wa sallam). El a spus că profetul (sallalla Allahu alaihi wa sallam) a fost el însuși ventuzat , când purta Ihramul, este îmbrăcămintea cu care te acoperi când faci Umrah, sau când împlinești pelerinajul, Hajj, este de obicei o bucată de pânză albă cu care îți acoperi partea de sus a corpului și una pe care o înfășori în jurul mijlocului, este de asemenea albă. Deci el împlinea Hajj, profetul a fost ventuzat când purta Ihramul, pe perioada Hajj-ului sau a Umrei și de asemenea în perioada când postea. Avem din nou două argumente contradictorii , cum am mai menționat și înainte, și acest hadith a fost narat de Bukhaari, iar celălalt a fost narat în altă parte, nu a fost narat de Bukhari, deci este mai slab. Și acesta ne spune că profetul a făcut aceasta purtând Ihramul, deci nu ne spune dacă a fost în ultimul său pelerinaj pe care profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) l-a făcut, deci nu putem știi perioada, dar învățații au opinii diferite, unii dintre ei au luat primul hadith și au spus: ok, li s-a anulat postul, au întrerupt postul aceia care au ventuzat și aceia care au fost ventuzați. Și alți învățați au spus: nu, noi vom susține celălalt hadith, al doilea, în care se relatează că profetul a fost ventuzat când purta Ihramul și când postea. Din cauza acestor diferențe dintre învățați este de preferat să nu ventuzăm. Și spun asta cunoscând în mare că nouăzeci și nouă la sută din ei nu se ventuzează. Și poate optzeci la sută dintre ei nici nu știu să ventuzeze,nici nu ar știi cum să înceapă. Dar oricum, aveți tot timpul pe perioada nopții, deci amânați pe durata nopții, faceți aceasta noaptea, pentru a fi în siguranță. Și asta ne aduce un alt exemplu, cum ar fi sângerarea normală, cineva se taie și sângerează, aceasta anulează postul său? Sangerarea De asemenea dacă cuiva îi sângerează nasul, sunt mulți oameni care atunci când se expun la soare sau la căldură excesivă le sângerează nasul, și dacă merg la un spital și doctorul îmi spune că trebuie să îmi ia o probă de sânge, și îmi ia o probă de sânge, asta îmi anulează postul? Învățații spun: Nu, nu anulează, cu excepția ca aceasta să nu îți afecteze sănătatea. Deci dacă donezi sânge și ți se ia un sfert de litru sau mai puțin, nu este semnificativ, sau dacă îți ia o cantitate mică, ca o probă de sânge. Dacă sângerezi ușor, este ok, dar dacă ai o hemoragie, sângerezi abundent, sau ți se ia un litru întreg de sânge pentru trebuie să donezi cuiva care este într-o stare critică, atunci învățații spun, nu, îți este pusă în primejdie sănătatea și viața, atunci trebuie să întrerupi postul. Postul este numai pentru Allah subhanahu wa ta'ala, iar renunțarea la hrană, apă și relații conjugale pe parcursul zilei, în luna Ramadan, este dovada de bunăvoință care ne-o manifestăm prin răbdare și reținere. Allah subhanahu wa ta'ala spune că postul este numai pentru El, Preaînaltul, și că răsplata este numai la El, Preaînaltul, deoarece El este Unicul, Atoateștiutor și Atoatevăzător; doar Allah subhanahu wa ta'ala știe și vede dacă noi respectăm postul așa cum El, Preaînaltul, ne-a cerut: Eticheta postului *Trebuie sa ne asiguram ca mancam si bem ceva la suhoor si ca il amanam chiar inainte de adhaanul de Fajr. Profetul (salla allahu alaihi wa sallam) a spus: "Mancati masa de suhoor, deoarece in ea se afla binecuvantari (barakah)". (relatat de al-Bukhari, 4/139). Masa de suhoor este o masa binecuvantata si este ceea ce ne diferenteaza de oamenii cartii. *A nu amana masa de iftaar, deoarece Profetul (salla allahu alaihi wa sallam) a spus: "Comunitatea mea va continua sa fie pe drumul cel bun atita timp cit membrii ei se grabesc sa ia masa de iftar » (Relatat de al-Bukhaari, 4/198) *Ruperea postului in maniera descrisa in hadithul relatat de Anas (Allah sa fie multumit de el) :« Profetul (salla allahu alaihi wa sallam) obisnuia sa isi rupa postul cu curmale proaspete inainte de a se ruga ; daca nu avea curmale proaspete el manca curmale uscate; daca nu avea curmale uscate, el bea cateva inghitituri de apa. » (relatat de al-tirmidhi 3/79) *Dupa iftaar, recitarea cuvintelor din hadithul relatat de Ibn’Umar (Allah sa fie multumit de amandoi) conform caruia Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) obisnuia sa zica:“Dhahaba al-zama’, wa’btallat al-‘urooq, wa thabat al-ajru in sha Allaah (Setea s-a dus, venele sunt pline din nou, iar rasplata este sigura, in sha Allah. » (Relatat de Abu Dawood, 2/765) *Evitarea pacatelor deoarece Profetul Muhammed (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: “Atunci cand tineti post, nu faceti pacate…" (relatat de al-Bukhari, al-Fath, nr. 1904). Persoana care tine post trebuie sa evite toate tipurile de actiuni haram, precum barfa, obscenitatea si minciuna, altfel toata rasplata lui ar putea fi pierduta sau diminuata. Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: “Se poate ca persoana care tine post sa nu se aleaga cu nimic altceva decat foame.” (relatat de Ibn Maajah, 1/539; Saheeh al-Targheeb, 1/453). *In cazul in care cineva ne insulta sa ii raspundem “tin post” deoarece hadithul relatat de al-Bukhari si Muslim de la Abu Hurayra (Allah sa fie multumit de el) spune ca Mesagerul lui Allah (sallalahu aleihi wa salam) a spus: “Postul este paradis, asadar nu trebuie sa existe un comportament ofensiv.” Daca o persoana se cearta sau o insulta pe alta persoana, respective persoana trebuie sa zica de 2 ori: “tin post”. Pe cel in Mana caruia se afla sufletul meu, mirosul care vine de la gura celui care posteste este mai bun pentru Allah decat mirosul de musk [Allah spune] “El renunta la mancare, apa si dorintele sale pentru Mine. Postul este pentru mine si Eu il voi rasplati pentru asta, iar o fapta buna primeste rasplata pentru 10 fapte la fel. “ (Al-Bukhari 1894, Muslim 1151) *A nu manca prea mult deoarece profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: “Fiul lui Allah nu are un vas mai rau de umplut decat stomacul sau.” (relatat de al-tirmidhi, nr 2380) *A fi generos prin impartasirea cunostiintelor, ajutarea persoanelor aflate in nevoie, hranirea celor saraci. Pentru cine este obligatoriu postul? Postul este obligatoriu pentru persoana care indeplineste urmatoarele 5 conditii: 1. El/ea este musulman/musulmana 2.Este raspunzator pentru faptele sale (mukallaf) 3. Are abilitatea de a tine post 4. Este rezident 5. Nu il impiedica nimic din a tine post 1. El/ea este musulman/musulmana Ne-musulmanii nu sunt obligati sa tina post, iar daca tin post, postul lor nu este primit asa cum scrie in Traducerea sensurilor din Coran: "Si nu impiedica sa fie primite darurile lor decat faptul ca ei nu au crezut in Allah si in Trimisul Sau si ca ei nu vin la Rugãciune [As-Salat] decat numai cu lene si nu daruiesc decat obligati." [Traducerea sensurilor din Coran 9:54] Cel care se converteste la Islam nu trebuie sa recupereze posturile pe care nu le-a tinut doarece in Traducerea sensurilor din Coran scrie: "Spune acelora care nu cred (aici sunt avuti in vedere Abu Sufyan si sprijinitorii sai) cã, dacã se vor opri(de la necredintã si de la lupta impotriva Profetului.), li se va ierta ceea ce a trecut(necredinta si pacatele lor trecute), dar dacã se vor întoarce ei, [atunci vor fi pedepsiti], dupã pilda celor de dinainte(vor fi nimiciti de catre Allah, asa cum au fost nimiciti si cei care s-au opus profetilor anteriori)!" [Traducerea sensurilor din Coran 8:38] 2. Este raspunzator pentru faptele sale (mukallaf) El trebuie sa fie raspunzator pentru faptele sale. Cel care este mukallah a ajuns la varsta pubertatii si este sanatos psihic, deoarece un minor sau o persoana care nu este in deplina facultatiilor mintale nu poate fi tras la raspundere asa cum Profetul Muhammed (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: "Stiloul a fost ridicat de pe trei: copii pana la varsta pubertatii, cel care doarme pana se trezeste si cel care si-a pierdut mintile pana cand se insanatoseste." (Relatat de Abu Dawood, 4402). Pubertatea este atinsa atunci cand sunt observate trei semne comune pentru fete si pentru baieti: emisii nocturne, cresterea parului in zonele intime, atingerea varstei de 15 ani, si un al patrulea semn in cazul fetelor: menstruatia. Cel care nu este sanatos psihic nu este raspunzator pentru faptele sale si nu este obligat sa indeplineasca datoriile religioase, fie rugaciune sau post. Pentru o persoana care s-a aflat in coma pe durata Ramdanului el trebuie sa isi recupereze zilele de post pe care le-a pierdut, dar nu trebuie sa isi recupereze rugaciunile pierdute pentru ca rugaciunea este diferita fata de post, ea este conditionata de timp. 3. Are abilitatea de a tine post Cel care nu poate tine post este scuzat de la a tine post, asa cum scrie in Traducerea Sensurilor din Coran : …iar cel care este bolnav ori in calatorie [sa posteasca] un numar [egal] de alte zile… [Traducerea Sensurilor din Coran 2 :185] A fi capabil de a tine post se imparte in doua categorii : incapabil temporar si incapabil permanent. Incapabilitatea temporara este cea mentionata in aya de mai sus, de exemplu cel care este bolnav dar are sanse de recuperare si cel care se afla intr-o calatorie. Aceste persoane sunt scuzate de la post, dar apoi trebuie sa recupereze zilele pierdute. Cei care sunt incapabili permanent sa tina post, ca de exemplu cel care este bolnav si nu are sperante de recuperare, sau cei care sunt in varsta si nu pot tine post sunt mentionati in aceasta aya : "Pentru putine zile (Adicã zilele lunii Ramadan.), insa, acela dintre voi care este bolnav sau în calatorie, [va posti] un numar [egal] de alte zile (Are voie sã mãnânce, urmând ca ulterior sã posteascã, în compensare, pentru zilele respective, un numãr egal de zile.). Va trebui ca aceia care sunt in stare [sa posteasca, dar nu o fac](133) sa dea in compensare hrana pentru un sarman. Acela care de bunavoie va da si mai mult [in compensare], binele va fi pentru el. Dar sa postiti este si mai bine pentru voi, daca pricepeti!" [Traducerea Sensurilor din Coran 2 :184] Asa cum Ibn’Abbaas (Allah sa fie multumit de el) l-a interpretat, se refera la barbatul sau femeia care sunt in varsta si care nu pot tine post, atunci ei trebuie sa hraneasca o persoana pentru fiecare de zi de post pierduta. 4. Este rezident El trebuie sa fie resident, sa nu se afle intr-o calatorie. Daca el calatoreste, atunci postul nu este obligatoriu pentru el, deoarece Allah spune in Traducerea Sensurilor din Coran : "…iar cel care este bolnav ori in calatorie [sa posteasca] un numar [egal] de alte zile…" [Traducerea Sensurilor din Coran2 :185] Invatatii sunt de acord ca este permis pentru un calator sa nu tina post. Este mai bine pentru calator sa faca ce este mai usor. Daca postul ii poate dauna in vreun fel, atunci devine haram pentru el sa tina post, deoarece Allah spune in Traducerea Sensurilor din Quran : « … Si nu va ucideti voi insiva! Allah este Indurator [Rahim] cu voi! » [Traducerea sensurilor din Coran 4:29] 5.Nu il impiedica nimic din a tine post Aceasta conditie se aplica in mod special la femei. Femeile care se afla la menstruatie sau au o sangerare post-natala nu trebuie sa tina post, deoarece profetul Muhammed (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus : « Nu este adevarat ca atunci cand este la menstruatie, ea nu trebuie sa tina post ? » Asadar ea nu trebuie sa tina post, iar daca tine postul ei nu este valid, conform invatatilor. Ea trebuie sa recupereze zile pierdute, de asemenea conform invatatilor. Motivul pentru care tinem post Unul dintre numele lui Allah este al-Hakeem (Cel Intelept). Cuvantul Hakeem este derivat din aceasi radacina ca si hukm (conducere) si hikmah (intelepciune). Doar Allah este Singurul care da porunci, iar conducerea sa este inteleapta si perfecta. Allah a mentionat motivul si intelepciunea postului asa cum scrie in Traducerea Sensurilor din Coran: “O, voi cei care credeti, v-a fost statornicit voua Postul [As-Siyam], asa cum le-a fost prescris si celor dinaintea voastrã - Poate ca veti fi cu frica!” [Traducerea Sensurilor din Coran 2:183] Postul este un mijloc de a obtine taqwa (mila, a fi constient de Allah, a fi supus lui Allah) iar taqwa inseamna a face ce Allah a lasat permis si a evita ce El a interzis. Invatatii au mentionat cateva motive pentru care postul ne-a fost poruncit : 1. Postul este un mijloc de a aprecia lucrurile placute, deoarece prin post se renunta la mancare, baut si relatii intime, care sunt dintre cele mai placute lucruri. Renuntand la ele pentru un timp, aprecierea lor creste. 2. Postul este un mijloc de a renunta la lucrurile haram (interzise in islam), deoarece daca o persoana poate renunta la lucrurile halal pentru a-i face pe plac lui Allah, atunci mai mult probabil ca va renunta si la lucrurile interzise. 3. Postul ajuta la controlarea dorintelor. Profetul Muhammed (salla Allahu alihi wa sallam) a spus : « O, voi cei tineri ! cei care dintre voi isi permit sa se casatoreasca, atunci sa o faca, deoarece protejeaza castitatea. Oricine nu isi permite, atunci sa tina post, deoarece va fi precum un scut pentru el. » 4. Postul ne face sa simtim mai multa mila si sa empatizam cu cei saraci, doarecere cel care tine post simte foame si sete, gandindu-se la cei care se afla in aceasta situatie. 5.Postul il umileste si il slabeste pe Sheytan, ii slabeste efectele soaptelor lui (waswaas). 6. Prin post, cel care tine post isi va aminti intotdeauna ca Allah il vede tot timpul, asadar renunta la lucrurile pe care el le doreste pentru ca stie ca Allah il vede.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.