sâmbătă, 13 mai 2017

ramadan,aid

sheyk Assim. sursa lumea islamica Pregatiri pentru Ramadan Pentru un credincios , luna Ramadan este asociata cu bucuria, recompensa si simtamantul milei Lui Allah subhanu wa ta3ala ;este luna cea mai asteptata din an . Cu toate acestea, este necesara pregatirea pentru a fi noi insine gata de a dobandi taqoua (teama sau devotamentul fata de Allah), care, de fapt, este componenta care ne va duce la `Hira "(in viata urmatoare). In timpul Ramadanului, Profetul a ramas treaz noaptea, inchinandu-se lui Allah. Poate fiecare dintre noi am experimentat multe Ramadanuri, dar fiecare Ramadan trebuie sa fie tratat ca o oportunitate unica de viata, caci nimeni nu stie daca el va trai pana la urmatoarul Ramadan. Creste recompense si iertarea . Care sunt recompense în luna Ramadan? Recompensa pentru fiecare actiune fard este de 70 de ori mai mare si fiecare Nafl (optional) facut castiga rasplata unui fard (obligatoriu ). Relatat de Bukhari: "Cand se apropie de Ramadan, portile Paradisului sunt deschise si usile iadului sunt inchise si Sheytanii sunt inchisi " Postul "Mirosul gurii omului care posteste este mai dulce pentru Allah decat mirosul moscului." (Bukhari) Iftar "Nici o rugaciune care se face de catre cineva care posteste in clipa cand rupe postul, nu ii este respinsa." (Ibn Matzach) Noptile de Ramadan "Cine sta in rugaciune si prosternare in timpul noptilor de Ramadan , cu credinta si speranta sincera de a obtine recompensa, toate pacatele lui din trecut,sunt iertate. (Bukhari, Mouslim) Lailat-ul Qadr (Noaptea Puterii) "Cauta noaptea puterii (Lailat-ul Qadr), printre noptile cu numar impar ,in ultimele 10 de zile de Ramadan." (Miskat) Din cele de mai sus este evident ca in timpul lunii Ramadan, Allah ne usureaza pentru a primi binecuvantarile Lui, mila si iertarea. Nu exista nici un moment mai bun pentru a face acest lucru ,decat aceasta luna binecuvantata. Tot ce se cere din partea noastra , este de a crea in inimile noastre dorinta, ambitia, devotamentul, zelul care sa coordoneze eforturile noastre in a primi binecuvantarea lui Allah. Trebuie sa ne asiguram ca nu se recurge la orice act de neascultare. Evitarea unor astfel de acte este ea insasi o forma de inchinare. Deci, timpul este un lux in luna Ramadanului. Este posibil pentru cineva care vrea sa se straduiasca in Ramadan , sa isi petreaca timpul facand lucruri neimportante, care nu au legatura cu adorarea? Sa facem acest Ramadan profitabil, si sa aducem schimbari in vietile noastre , inshAllah FORUM RASARIT Perfectiunea rugaciunii libere (Tarawih) in timpul lunii de post-Ramadan Abu Huraira (radhia Allahu anhu) a relatat ca Trimisul lui Allah (salla Allahu alayhi wa salam) a zis:Cel ce face rugaciunea benevola in luna Ramadan,cu credinta sincera si cu speranta ca va castiga o rasplata,i se vor ierta pacatele trecute. (Convenit) Abu Huraira (radhia Allahu anhu) a relatat ca Trimisul lui Allah (salla Allahu alayhi wa salam) indemna la rugaciunea de noapte in timpul lunii de post-Ramadan.El nu poruncea aceasta ci spunea:Cine se roaga noaptea in timpul lunii de post,cu credinta si cu speranta rasplatii,i se vor ierta pacatele trecute. (Muslim) Rugaciunea de Tarawih este o rugaciune v Anas (Allah Sa fie multumit de el) a spus: Profetul Mohamamd (salla Allahu alaihi wa sallam) a venit in Medina cand oameni din Medina aveau 2 zile pentru jocuri si distractie. Si profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: Am venit la voi iar voi aveti aceste 2 zile pentru amuzament. Intr-adevar Allah le-a ales pentru voi prin ceea ce este mai bun: Aid Adha (ziua de sacrificiu) si Aid Fitr (rupere a postului).(Sahih. relatat de Ahmad Aboo Daawood an Nasaa'ee and al-Baghawee ) Abu Sa'ed al-Khudree (Allah sa-l aiba in mila sa) a spus: Mesagerul lui Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) in ziua de Aid ul fitr si Aid Adha obisnuia sa mearga la locul de rugaciune si pimul lucru cu care incepea era o rugaciune.Relatat al-Bukhaari (957), Muslim (889) and an-Nasaa'ee (3/187 Daca avem posibilitatea trebuie sa ne rugam in aer liber adica in Musalla asa cum profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) facea (avem relatat de Imam malik- ibn annas ca sunnah de Aid este sa ne rugam afara din moschee) Aceasta este recomandat chiar daca avem relatarea profetului Muhamamd (salla Allahu alaihi wa sallam): Rugaciunea in moscheea mea este de 1000 de ori mai buna decat in oricare alta mosqee exceptie facand Masjid al Haram. Relatat al-Bukhaaree (957), Muslim (889) and an-Nasaa'ee (3/187) El (salla Allahu alaihi wa sallam) totusi s-a rugat afara in ziua de aid..intr-un loc care era alocat pentru aceasta Sheik Al -Albane rahimahullah a spus despre importanta rugaciunii in afara moscheii. Jabir bin Abdullah (Allah sa-l aiba in mila Sa) a spus: Cand a fost ziua Aidului profetul Muhammad (salla Allahu alaihi wa sallam) obisnuia sa schimbe calea de intoarcere de la locul de rugaciune. Imam Ibn Qayyim al -Jawzeeyah a spus: Profetul Mohammad (salla Allahu alaihi wa sallam) in ziua de aid obisnuia sa schimbe drumul, mergea pe un drum la locul de rugaciune si se intorcea pe altul. Spunea el ca trebuie sa salute si pe oameni de pe celalat drum. Sau poate cineva are nevoie de ajutor si el sa il ofere. Sau sa faca cunoscute ritualurile islamice. Takbir in Aid Desigur este confirmat de catre profetul Mohammad (salla Allahu alaihi wa sallam) ca obisnuia in ziua de Aid fitr sa spuna takbir pana ajungea la locul de rugaciune si pana incepea rugaciunea. Deci cand incepea rugaciunea se oprea din takbir.(35) Al-albani a spus: acest hadith contine o evidenta referitor la felul cum musulmani interpreteaza spunand takbir cu glas in drum spre locul de rugaciune, chiar foarte multi musulmani au devenit neglijenti la suna profetului. Deci a spune takbir cu voce nu inseamna ca este permis sa se spuna in grup in cor ..pe drum cum o fac unii oameni. De altfel ca si celelelte rugi cu voce tare nu sunt permise. Deci fiti precauti si lasati la o parte valul de pe ochi pentru ca cea mai buna calauzire este sa urmam suna profetului (salla Allahu alaihi wa sallam) Shaikh-ul-Islaam Ibn Taymiyah a fost intrebat in legatura cu timpul in care se face takbir in Aid. El a raspuns: Toata lauda se cuvine lui Allah. Takbirul incepe din ultima zi de ramadan de cu seara pana la rugaciunea de Aid. Este permis pentru oricine sa spuna takbir cu voce cand se indreapta spre locul de rugaciune si acesta opinie este a celor 4 imami. Omar (Allah sa fie multumit de el) obisnuia sa faca takbir in cortul sau din Mina astfel incat oamenii sa-l poata auzi si sa faca si ei takbir si oamenii din piete sa faca takbir si astfel toata Mina rasuna cu takbir. Cand Ibn Umar (Allah sa fie multumit de el) isi parasea casa in dimineata de Aid fitr si Adhaa el spunea takbir pana cand ajungea la locul de rugaciune si apoi facea takbir pana cand imamul venea. Manierele de a face takbor nu avem ca si relatari a profetului (salalahu alahi w salam) dar avem relatari ale companionilor (Allah sa fie multumit de ei toti) si cea mai corecta este: Ibn Mas'ood obisnuia sa spuna: Allahu Akbar, Allahu Akbar, la ilaha illa lah wa Alahu akbar wa lillahil hamd. Ibn Abbas (Allah sa fie multumit de el) spunea la fel. Femeile si ele trebuie sa faca takbir, dar fara voce ridicata din cauza regulii generale pentru femeii. Mancarea de Aid Anas relateaza ca: Mesagerul lui Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) nu iesea afara in dimineata de Aid fitr pana nu manca cateva curmale. Buraidah a spus: Profetul Mohammad (salla Allahu alaihi wa sallam) nu isi parasea casa pana nu manca, iar de Aidul Adha nu manca pana nu se intorcea de la musallah (loc de rugaciune) pentru a manca din animalul sacrificat. Celebrul invatat Ibn al-Qayyim a spus despre Aid Adha ca profetul Mohammad (salla Allahu alaihi wa sallam) nu manca pana nu se intorcea de la locul de rugaciune si manca din ceea ce a sacrificat. Relatat de at-Tirmidi Este haram sa postim in ziua de Aid deoarece avem relatarea lui Abu Saa'd al Khudri (Allah sa fie multumit de el) care a spus ca mesagerul lui Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) ne-a interzis sa postim in Aid fitr si Aid Adha (Relatat de Muslim) Baia inainte de rugaciunea de Aid Imam Saaed ibn -ul Musayyib a spus: Traditia actiunilor de Aid Fitr sunt trei: 1. sa mergem la locul de rugaciune 2. sa mancam inainte de a ne parasi casele 3. baia Imam Ibn Qudamah a spus: Este recomandat sa ne spalam printr-o baie de Aid. Ibn Umar obisnuia sa faca acest lucru de Aid fitr. Acelasi lucru il avem relatat de la Ali (Allah sa fie multumit de el) si aceasta este opinia mai multor invatati.. Se face vreo rugaciune inainte sau dupa rugaciunea de Eid? Ibn 'Abbaas relateaza: "Profetul (Salla Allahu aleihi wa salam) se ruga doua rak'at in ziua de Fitr si nu mai facea vreo rugaciune inainte sau dupa acestea..." Ibn al-Qayyim a spus: "Nici el (este vorba despre Profet, salla Allahu alaihi wa sallam) nici companionii sai nu obisnuiau sa se roage inainte sau dupa rugaciunea de 'Eid atunci cand ajungeau la musallah (locul de rugaciune) Regulile islamice referitoare la rugaciunea de Aid Renumitul invatat ash-Shawkani a spus : "Sa stiti acest lucru! Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a practicat in mod continuu efectuarea acestei rugaciuni, cu ocazia fiecarui Aid. El (salla Allahu alaihi wa sallam) nu a abandonat-o niciodata, in vreuna dintre sarbatorile de Aid. (…)” Deci se poate afirma ca rugaciunea de Aid este obligatorie pentru toti. Tot ash-Shawkai a spus: "Si printre dovezile care sustin obligativitatea de a face rugaciunea de Aid se numara si faptul ca in situatia in care rugaciunea de vineri si cea de Aid coincid, atunci rugaciunea de Aid va avea prioritate (in sensul ca anuleaza obligativitatea rugaciunii de vineri). De asemenea, s-a stabilit faptul ca Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) facea rugaciunea de Aid in cadrul unei congregatii, din momentul in care aceasta a fost legiferata, si acest lucru s-a intimplat constant pe intreg parcursul vietii sale. In concluzie, aceasta e o rugaciune obligatorie, nu este Sunnah. Ibn al-Qayyim a spus: "... si atunci cand (salla Allahu alaihi wa sallam) ajungea la locul de rugaciun incepea rugaciunea fara Adhaan, fara Iqaamah, precum si fara sa pronunte cuvintele 'rugaciune colectiva'. Sunnah dicteaza sa nu facem nici unul dintre aceste lucruri." Imaam as-San'ani spunea, explicand afirmatiile invatatilor cu privire la acest subiect: "Nu sunt permise Adhaan-ul si Iqaamah-ul in cadrul rugaciunilor de 'Eid. Daca se procedeaza contrar, acest lucru va reprezenta o inovatie (la Aid)." Descrierea rugaciunii de Aid Rugaciunea de Aid este constituita din doua rak'at, iar acest aspect este dedus din relatarea lui 'Umar (Allaah sa fie multumit de el) care a spus: "Rugaciunea celui care calatoreste are doua rak'at, rugaciunea de 'Adhaa are doua rak'at si rugaciunea de Fitr are doua rak'at. Sunt complete, nu scurtate, si acest lucru este preluat din cuvintele Profetului (salla Allahu alaihi wa sallam).” Prima unitate de rugaciune incepe, ca si la celelalte rugaciuni, cu Takbirat-ul-Ihraam, apoi se fac 7 takbir in prima rakah, iar la cea de-a doua rak'ah – se fac cinci takbir-uri, fara a-l numara si pe cel din momentul ridicarii. ' Aishah (Allaah sa fie multumit de ea) a spus: "Mesagerul lui Allaah (Salla Allahu aleihi wa salam) obisnuia sa faca takbir la rugaciunile de Fitr si 'Adhaa – la prima rak'ah sapte takbir-uri iar la cea de-a doua cinci takbir-uri, in afara de cele doua takbir-uri de la ruku". Nu exista vreo relatare autentica potrivit careia Profetul (Salla Allahu aleihi wa salam) obisnuia sa isi ridice mainile atunci cind facea takbir-urile de Aid, iar cea mai buna cale de urmat este cea lasata de Profetul Muhammad (Salla Allahu aleihi wa salam). De asemenea, nu exista nici o ruga specifica ce ar trebui rostita intre takbir-urile de Aid. Ibn al-Qayyim (Mila lui Allah asupra lui) a spus: "El (Profetul Mohammad (salla Allahu alaihi wa sallam) obisnuia sa se opreasca putin intre fiecare doua takbir-uri; insa nu exista nici o dovada cu privire la existenta vreunei suplicatii specifice. Atunci cind Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) termina de pronuntat Takbir-urile, incepea sa recite Al-Fatiha, iar apoi din sura Qaaf in unul dintre cele doua rak'at precum si in celalalt rak'at Aqtamarat al-saa'ah Surah al Qamar surah 54 din Sfantul Quran. Umar Allah sa fie multumit de el l-a intrebat pe Abu Waaqid al -Laithi” Ce obisnuia sa recite in aid fitr si aid adha? El a spus: El (salla Allahu alaihi wa sallam) recita Qaaf si al-Qamar (relatat de Muslim) Cele mai multe relatari ne arata ca el (salla Allahu alaihi wa sallam) recita surat Al-A'laa si surat Al-Ghahshiah AL-Nu'mman ibn Bashr a spus: Mesagerul lui Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) obisnuia sa recite in cele doua aiduri si la Rugaciunea de vineri-surah al -A'laa si al-Ghashiah. (relatat de Muslim 878) Restul rugaciunii de Aid se va practica conform modalitatii rugaciunilor obisnuite – nu exista nici un element care sa il diferentieze de acestea. Cel care nu reuseste sa faca rugaciunea de 'Aid in congregatie va trebui sa faca o rugaciune de doua rak'at. Imaam al-Bukhari (Mila lui Allah sa fie asupra lui), a spus: "Daca cineva nu reuseste sa faca rugaciunea de Aid va trebui sa se roage doua rak'ahs". Aceasta este opinia celor de la scoala Shaafi', care sustin ca daca un om nu face rugaciunea de Aid la moschee impreuna cu imamul, ar trebui sa se roage doua rak'ahs, astfel incit sa primeasca, fie si partial, meritele rugaciunii Aid, cu toate ca le va pierde pe cele oferite de efectuarea rugaciunii in cadrul unei congregatii. Iar in ceea ce priveste opinia scolii Hanafi, ei considera ca nu exista posibilitatea de a recupera rugaciunea de Aid. Takbir-ul este sunnah. Nu exista nici o diferenta de opinie in ceea ce priveste faptul ca rugaciunea nu se anuleza din cauza uitarii intentionate sau neintentionate a takbir-ului. Oricum, cei care abandoneaza takbir-ul se opun Sunnei Profetului (salla Allahu alaihi wa sallam) Este Sunnah sa se tina Khudba de Aid dupa ce se face rugaciunea. Al-Bukhari a intitulat unul din capitolele cartii sale, Sahih, astfel: "Khudba dupa rugaciunea Aid'' Ibn 'Abbaas a spus: "Eram de Aid alaturi de Trimisul lui Allah (salla Allahu alaihi wa sallam) Abu Bakr, 'Umar si 'Uthmaan (Allah sa fie multumit de ei) si cu totii obisnuiau sa se roage inainte de Kudba”. Abu Sa'ud al-Khudru (Allaah sa fie multumit de el) a spus: "Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) obisnuiau sa mearga spre musallah in zilele de Aidul-Fitr si 'Adhaa si primul lucru cu care incepea era rugaciunea. Dupa rugaciune el se aseza in fata oamenilor si ii sfatuia ..." Kudba de Aid este la fel ca si celelalte predici – fiind deschise prin laudarea si preamarirea lui Allaah Subhanu Wa Ta’ala. A asista la Khudba de Aid nu este obligatoriu, spre deosebire de participarea la rugaciunea Aid, care e obligatorie. Abd Allah ibn Al-Saa'ib a spus: Am facut rugaciunea de Aid cu profetul iar dupa ce am terminat-o el (salla Allahu alaihi wa sallam) a spus: Vom incepe Kutbah cine doreste sa ramana poate sa o faca si cine doreste sa plece poate sa plece. (Irwaa' al-Ghaleel) Cum se procedeaza in situatia in care sarbatoarea de 'Eid si Jum'ah coincid? Abu Dawud (1070) an-Nasaa'i (3/194) Ibn Majah (1310) Ibn Khuzaimah (1474) ad-Daarimee (1620) Ahmad (4/372) transmis de la Iyaas ibn AbiRamlah as-Shaami care a spus: "Am fost martor cand Mu'aaweeyah ibn Abi a fost intrebat: „Ai fost de fata alaturi de Profet (salla Allahu alaihi wa sallam) =cand una din cele doua sarbatori de Aid a coincis cu vinerea?” – „Da, a raspuns el.” – „Si cum s-a procedat?” El a raspuns: „Profetul (salla Allahu alaihi wa sallam) a facut rugaciunea de Aid si apoi le-a dat permisiunea de a nu face rugaciunea de Jum'ah, si a spus: 'Cei dintre voi care doresc sa se roage, sa se roage". Daca Jumu’ah si Aid sunt in aceeasi zi, rugaciunea de Aid ar trebui sa fie cea care va avea loc. Daca rugaciunea se face in moschee si nu afara, este bine ca credinciosi sa ofere tahiat al-Masjed (salutarea pentru moschee cele doua rakat) inainte de a sta jos, deoarece avem ca si regula generala . Ibn Qudaamah a mentionat in al-Mughnee (2/259) ca Muhammed ibn Ziyaad a spus: "Eram impreuna cu Abee Umaamah al-Baahilee si alti companioni ai Profetului (Salla Allahu alaihi wa salam) iar atunci cand se intorceau de la Aid isi spuneau unul celuilalt: <> (Fie ca Allaah sa acepte de la noi si de la voi) Ahmad este de parere ca lantul narativ al hadith-ului relatat de Abu Umaamah este bun. Oamenii ar trebui sa se salute unul pe altul, insa trebuie evitat ca acest lucru sa aiba ca rezultat actiuni haram, cum ar fi ca barbatii sa intre in diferite case si sa dea miinile cu femeile. In prima raka trebuie spus Takbirat al-ihram (‚Allahu akbar’ de la inceputul rugaciunii), dupa care sa spuna sase sau sapte alte takbir-uri, datorita ahdith-ului de la Aisha ra: ‚Takbir-urile de al-Fitr si al-Adha sint sapte in prima raka si cinci in a doua, separat de takbir din ruku’. Relatat de Abi Dawwod si clasificat sahih de Albani in Irwa al-Ghaleel, 639. Apoi trebuie sa recite Fatiha si Surah Qaf. In a doua raka trebuie sa se ridice spunind Takbir, iar o data ce e complet in picioare trebuie sa spuna takbir de cinci ori, apoi sa recite Fatiha si Surah al-Qamr. Profetul salla allahu aleihi wa sallam obisnuia sa recite aceste doua sure in timpul celor doua Eid-uri. Daca se doreste, se poate recita Surah A’la in prima raka si Surah al-Ghashiyah in a doua, pentru ca a fost relatat ca Profetul salla allahu aleihi wa sallam obisnuia sa recite al-A’la si al-Ghashiyah la rugaciunile de Eid. Imamul ar trebui sa revitalizeze Sunnah recitind aceste sure, astfel incit musulmanii sa fie familiarizati cu Sunnah. Dupa rugaciune, imamul trebuie sa se adreseze oamenilor. O parte din khutbah trebuie adresata direct femeilor, spunindu-le despre lucrurile pe care trebuie sa le faca si avertizindu-le de lucrurile ce trebuie sa le evite, asa cum obisnuia Profetul saws sa faca. Una dintre regulile rugaciunii de Eid este ca rugaciunea se face inainte de khutbah, datorita hadith-ului lui Jabir ibn Abd-Allah care a spus ‚Profetul saws a venit in ziua de al-Fitr si a inceput rugaciunea inainte de khutbah’ ( predica ). Relatat de al-Bukhari, 958; Muslim, 885. Un alt indiciu ca khutbah ( predica ) este dupa rugaciune este hadith-ul lui Abu Saeed ra care a spus: ‚Mesagerul lui Allah saws obisnuia sa vina la locul de rugaciune in ziua de al-Fitr sau al-Adha, iar primul lucru pe care il facea era rugaciunea, apoi se ridica si se intorcea cu fata la oameni, in timp ce acestia stateau in rinduri, si le vorbea sfatuindu-i si dindu-le indicatii. Daca dorea sa trimita o delegatie militara, o facea, iar daca dorea sa le spuna oamenilor sa faca ceva anume, o facea, apoi pleca’. La sfirsitul lunii Ramadan, Allah a poruncit ca robii Sai sa recite takbeer. Deci trebuie sa spunem: "Allahu akbar, Allahu akbar, laa ilaaha ill-Allah, Allahu akbar, Allahu akbar, wa Lillaahi’l-hamd (Allah este Cel mai Mare, Allah este Cel mai Mare, nu exista alt dumnezeu in afara de Allah, Allah este Cel mai mare, Allah este Cel mai Mare si toata slava se cuvine lui Allah) Sau se poate spune "Allahu akbar" de trei ori, ambele variante sint permise. Acest takbir este Sunnah conform majoritatii savantilor. Este Sunnah atit pentru barbati, cit si pentru femei, in moschei, acasa sau in piete. Barbatii trebuie sa recite cu voce tare, iar femeile incet. Vremea pentru acest takbir incepe cind soarele apune in noaptea de Eid (noaptea dinainte) si se incheie cind incepe rugaciunea de Eid. In legatura cu formatul takbir-ului: “Allaahu akbaru kabeera wa alhamdu Lillaahi katheera wa subhaan Allaahi bukratan wa aseela… (Allah este Cel mai Mare, slava mare se cuvine lui Allah si gloria fie a lui Allah la inceputul si sfirsitul zilei), Imam al-Shaafa‘i (Allah sa aiba mila de el) a spus ca cel care adauga, spunind aceste cuvinte, face bine (Al-Umm, 1/241). adhanul 1) Allahu Akbar, Allahu Akbar (de 4 ori) Allah este cel mai mare se raspunde Allahu Akbar, Allahu Akbar 2) Ash-hadu alla ilaha illa-llah. (de 2 ori) Marturisesc ca nu exista alt Dumnezeu afara de Allah! se raspunde Ash-hadu alla ilaha illa-llah. 3 ) Ash-hadu anna Muhammadar-Rasulullah. (de 2 ori) Marturisesc ca Muhammad este Trimisul lui Allah! se raspunde Ash-hadu anna Muhammadar-Rasulullah. 4 ) Hayya ‘ala-s-Salah, hayya ‘ala-s-Salah. (de 2 ori) Veniti la Rugaciune! se raspunde La hawla wa la quwwata illa billah. Nu este putere mai mare decat cu Allah. 5) Hayya ‘ala-l-falah, hayya ‘ala-l-falah. (de 2 ori ) Veniti la izbavire! se raspunde La hawla wa la quwwata illa billah. Nu este putere mai mare decat cu Allah. Aceasta parte este adaugata numai la rugaciune de dimineata, Fajr) 6) As-Salatu khairun min an-naum. (de 2 ori) Rugaciunea este mai buna decat dormitul. se raspunde La hawla wa la quwwata illa billah. Nu este putere mai mare decat cu Allah. 7) Allahu Akbar, Allahu Akbar (de 4 ori) Allah este Cel mai Mare, Allah este Cel mai Mare se raspunde Allahu Akbar, Allahu Akbar 8 ) La ilaha illa-llah Nu exista alt Dumnezeu afara de Allah se raspunde La ilaha illa-llah DUA DUPA ADHAN Dupa Adhan este recomandat sa se spuna urmatoarea invocare: :bismillahir ramanir rahim In Numele lui Allah, Cel Indurator si Cel Milostiv Allahumma rabba hadhihi-d-da‘awati-t-tammati wa-s-Salati-l-qa’imati, ati Muhammadan il-wasilata wa-l-fadilata wa-d-darajata-r-rafî‘ati wa-b‘ath-hu maqamam mahmudan illadhi wa‘adtahu. O, Allah! Dumnezeul celei mai frumoase chemari si Dumnezeul rugaciuni, care urmeaza a fii efectuata, acorda-i lui Mohammed favoarea sa Iti fie aproape, si excelenta si loc de distinctie, si ridica-l pe el la un loc de glorie pe care Tu l-ai promis. IQAMAH – ridicarea pentru rugaciune 1) Allahu Akbar, Allahu Akbar (de 4 ori) Allah este cel mai mare se raspunde Allahu Akbar, Allahu Akbar 2) Ash-hadu alla ilaha illa-llah. (de 2 ori) Marturisesc ca nu exista alt Dumnezeu afara de Allah! se raspunde Ash-hadu alla ilaha illa-llah. 3 ) Ash-hadu anna Muhammadar-Rasulullah. (de 2 ori) Marturisesc ca Muhammad este Trimisul lui Allah! se raspunde Ash-hadu anna Muhammadar-Rasulullah. 4 ) Hayya ‘ala-s-Salah, hayya ‘ala-s-Salah. (de 2 ori) Veniti la Rugaciune! se raspunde La hawla wa la quwwata illa billah. Nu este putere mai mare decat cu Allah. 5) Hayya ‘ala-l-falah, hayya ‘ala-l-falah. (de 2 ori ) Veniti la izbavire! se raspunde La hawla wa la quwwata illa billah. Nu este putere mai mare decat cu Allah. 6) Qad qamati-s-Salah. (de 2 ori) Rugaciunea este gata. se raspunde Aqamaha-llahu wa adamaha. Fie ca Allah sa o pastreze intotdeauna. Este recomandat ca cel care aude Iqama sa repete dupa muqim (cel care pronunta iqama). Cel mai bun dintre credincioşi sunt cei care-l pomenesc cât mai mult pe Allah, la fel cel mai bun dintre cei care ţin Post sunt cei care-L pomenesc pe Allah în timpul Postului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.